Equipement:
Sony fx9
Sont a7-4 en gimbal
Drone
Sony G-master en Tamron lenzen
Led panels
Kino flow light
3 zenders/richt microfoon 416/hand microfoon RE50
In de loop der jaren heb ik mij als cameravrouw met name toegelegd op reportage’s en documentaires voor televisie.
In 1992 afgestudeerd aan de School voor de Journalistiek in Utrecht. Mijn hart ligt bij het draaien van journalistiek/informatieve producties; registrerend draaien, improviseren, anticiperen, je laten verrassen door het moment.
Gaandeweg heb ik een schat aan ervaring opgedaan met reportages in binnen- en buitenland, vaak ook onder primitieve omstandigheden. Daardoor heb ik geleerd om te gaan met onvoorspelbare situaties die je niet altijd even goed in de hand hebt en daar juist de schoonheid van op te zoeken.
In de aanloop van mijn carriere als cameravrouw heb ik met veel plezier gemonteerd waardoor het ‘denken in montage’ tijdens het draaien mijn tweede natuur is geworden. In de basis zou ik mijzelf willen omschrijven als een cameravrouw die intuitief werkt, meer dan dat ik een heel technisch filmer ben. Belichting/licht is de basis voor de sfeer van het shot en daarin zoek ik naar een balans tussen natuurlijk, bestaand licht en kunstlicht.
KRO NCRV Pointer, KRO NCRV Spoorloos, RVU Medialogica, Vara Zembla, documentaires BNN VARA, NTR Andere Tijden, KRO documentaires, NCRV Document, KRO Reporter, KRO Profiel, KRO’s Kruispunt, KRO Brandpunt, Ikon Rosenmoller op reis, Holland Doc (NPS/VPRO), VPRO Uur van de Wolf, documentaires in opdracht van buitenproducenten waaronder ICU van Hans Hermans en Martin Maat, Corporate films voor Job van Dijk, Moving Mirrors.